Er is Hulp
De waarheid en liefde van God toegepast op alle terreinen van het leven
Volg ons op Instagram

PERSBERICHT: Er is Hulp.nl gaat 24 uur per dag hulpverlenen

15-02-2021

Er is Hulp, de hulpverleningsafdeling van Stichting Schreeuw om Leven gaat werken aan nog meer bereikbaarheid voor hulpvraagsters rondom onbedoelde zwangerschap en problemen na abortus.

Inleiding

De hulpverleningsafdeling van Schreeuw om Leven, Er is Hulp, bestaat uit zowel beroepskrachten als vrijwilligers. Binnen de hulpverlening krijgen hulpverleners te maken met de nood die achter de hulpvragen schuilgaat. Wij zien dikwijls een acute nood bij vrouwen (en soms bij mannen) waarbij directe actie gewenst is. Wij vinden dat een persoon altijd bij ons terecht moet kunnen, al is het 02.00 uur ’s nachts.

Er is Hulp wil de komende tijd werken aan een nieuwe opzet die hen in staat stelt om 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar te zijn.

Hoe?

We willen een zogeheten Vangnet opbouwen dat zal bestaan uit tientallen vrijwilligers. Zij vangen de eerste lijn hulpvragers op en dragen zorg voor een warme overdracht richting de beroepskrachten. Een belangrijke uitbreiding in het werk is dat de vrouw die hulp vraagt ook te allen tijde telefonisch contact kan zoeken met Er is Hulp.

Wanneer?

Wanneer de opzet gereed is, zal dit worden gecommuniceerd.

Hartelijk dank voor het lezen van dit artikel!
Dank voor uw gebed en donatie!